
З урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану, питання щодо створення безпечного, комфортного, інклюзивного середовища для всіх учасників освітньої діяльності й підвищення якості освітньої діяльності закладів дошкільної освіти залишаються пріоритетними. Особлива увага приділяється налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та формуванню соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.
Освітнє середовище, в якому перебувають дошкільнята в нових соціальних умовах воєнного стану, має бути не лише безпечним, а й інформативним, цікавим, змістовним, стимулювати емоційний розвиток дітей. Облаштування внутрішнього простору приміщень укритті має бути комфортним, містити все необхідне обладнання для організації освітнього процесу.
З метою залучення дітей до різних видів діяльності педагогічний колектив нашого дошкільного закладу спланував змістовну роботу, що відвертатиме увагу дітей від хвилювань, страхів та сприяв зниженню тривожності.
Щоб діти почувалися захищеними в цей тривожний час потрібно педагогам підтримати дітей, доцільно використовувати різні види і прийоми роботи: технічні засоби навчання, різні види театрів, бесіди, ігри, вправи, руханки, казки, оповідання.
Щоб задовальнити властивий дітям пізнавальний інтерес використовуємо різні дидактичні ігри. У ситуації вимушеного перебування в обмеженому просторі допоможуть настільні ігри: пазли з картинками, складами слів, цифр; дитяче доміно, лото, конструктори, мозаїки. Доречні будуть мовленнєві ігри «Я почну, а ти продовж», «Назви одним словом» (ігрові завдання: доповнити слово, речення, скласти розповідь).
Дошкільнята не можуть довго всидіти на одному місці. Рухатися – їхня природна життєво важлива потреба. Після спокійних ігор навіть у пристосованих приміщеннях необхідно створювати умови для рухливих ігор дітей. Можна використати пальчикову гімнастику, ігри-забави, народні ігри, потішки, заклички, колисанки, народні пісеньки. Під співи, ритмічні промовляння доцільно імітувати дії персонажів. Використання іграшкових музичних інструментів сприяє відтворенню звуків, заспокоює дітей. Також чудово використовувати образотворче мистецтво: фарби, олівці, фломастери, тісто, латекс. Це заняття здатне утримати увагу дітей протягом певного часу. Обовꞌязково потрібно допомогти дітям досягти результату, підтримуйте їхні успіхи.
Такі види та форми роботи з дітьми безцінні в нинішній ситуації для заспокоєння, для формування у них витримки, подолання тривожності, вміти спрямувати увагу на позитивні явища, зацікавити їх, набути впевненості у собі.
Психологічний супровід дітей та їхніх батьків допоможуть зберегти емоційне здоровꞌя, яке є запорукою психічного і фізичного.